Tisíce možností


 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

1.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1
Tento reklamační řád stanovuje podmínky pro reklamaci zboží zakoupeného v internetovém obchodě www.stratilaczech.com provozovaného společností Stratila czech s.r.o. (dále jen prodávající). Další informace o prodávajícím naleznete v sekci Kontakt. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

Při řešení reklamace kupujícího spotřebitele se postupuje dle zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a souvisejícími právními předpisy.

Při řešení reklamace kupujícího podnikatele se reklamace se řeší dle zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku a souvisejících právních předpisů, vše ve znění novel.

1.2
Práva spotřebitelů, upravená v tomto reklamačním řádu, je prodávající oprávněn přiměřeně aplikovat i na kupujícího, který není spotřebitelem. Jinak se jejich vztah řídí obchodním zákoníkem.
1.3
Záruční list je písemným potvrzením záruky. Není-li součástí dodávky záruční list, zejména pokud to povaha zboží nevyžaduje, slouží k uplatnění záruky daňový doklad.
1.4
Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje, které musí obsahovat záruční list. Záruční list musí obsahovat obchodní firmu prodávajícího, IČO, sídlo. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě nebo daňovém dokladu.

2.
ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU
2.1
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.
2.2
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

 

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna (zde se lhůta 30 dnů nemění, ani to, že při výměně výrobku běží záruční doba znova). Není-li to k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu výrobku, nebo týká-li se vada jen součásti výrobku, výměnu právě této části. Pokud to není možné, tak může kupující žádat slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.Protože novela občanského zákoníku odkazuje na Směrnici Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES, bude zřejmě možno s poukazem na čl. 3 odst. 3 této směrnice dovodit, že kupující má právo na výměnu zboží jen tehdy, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Zároveň bude platit vyvratitelná právní domněnka, že rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se prokáže opak. Při reklamaci vady, která brání užívání zboží, může být opak prokázán např. tím, že zboží vykazuje známky užívání.Při posouzení otázky úměrnosti lze vycházet ze zásad citované směrnice Evropského parlamentu. Podle nich se o neúměrné nápravě dá mluvit v případě, že by vznikly nepřiměřené náklady pro prodávajícího. Např.: po koupi videa zákazník doma zjistí, že se zasekla dvířka do mechaniky, video tedy nelze používat. Je pak neúměrné požadovat výměnu videa za tisíce korun, když výměna dvířek bude trvat tři minuty a bude stát pár korun.Záruční podmínky výrobců standardně vycházejí z toho, že vzhledem k povaze zboží je prakticky téměř každá vada odstranitelná výměnou vadné součásti zboží. (Tímto principem se i zatím řídí všichni výrobci nebo dovozci, kteří vydali prohlášení, popřípadě úpravu svých reklamačních podmínek a žádný přímou výměnu neumožňuje).

2.3
Shodou s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství,  míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci  uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

3.
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
3.1
Délka záruční doby je 24 měsíců dle zákona. Uvedené záruční doby jsou určeny pro spotřebitele. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží za nové v záruční době začíná běžet nová záruka.
3.2
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
3.3
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.
3.4
Pro záruční opravu stačí pouze reklamovaný výrobek a řádně vystavený daňový doklad případně vyplněný záruční list nebo jiný doklad prokazující nákup dané věci v našem obchodě a dostatečnou identifikaci věci.
3.5
Záruka se vztahuje na vady, nevztahuje se na životnost či opotřebení v důsledku používání.
3.6
Update software (pokud vyloženě neodstraní, neopraví reklamovanou vadu) nebo nezjištěná závada (která je důvodem zamítnutí reklamace) nejsou mezi opakované závady započítány. Software update je v uvedeném případě považován pouze za technické zdokonalení výrobku.
3.7
Při neoprávněné reklamaci se neprodlužuje doba záruky o dobu strávenou v reklamačním řízení.
3.8
Podle charakteru vady má spotřebitel při uplatnění záruky:
3.8.1
jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
3.8.2
jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
3.8.3
jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
3.8.4
jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy

4.
REKLAMAČNÍ PODMÍNKY
4.1
Reklamaci vyřizuje primárně přímo prodávající, nebo reklamaci vyřizují autorizovaná servisní centra (jsou-li uvedena v záručním listě) dále servisní centra, která mají se společností Stratila czech s.r.o. uzavřenou smlouvu o opravě zboží zakoupeného u společnosti Stratila czech s.r.o.)
4.2
Reklamace je považována za vyřízenou dnem, kdy má kupující možnost ji převzít. Prodávající je vázán volbou zákonné možnosti vyřízení reklamace, kterou kupující zvolí při jejím uplatnění.
4.3
Odstupuje-li spotřebitel od kupní smlouvy dle bodu 3.8.3 a 5.6, je nutné toto oznámit již při uplatnění reklamace. Je-li nárok oprávněný, prodávající provede pouze posouzení závady, poslední závada se již neopravuje. K opravě poslední závady dojde tehdy, pokud zákazník při uplatnění reklamace netrval na odstoupení od smlouvy a souhlasil tak s řešením reklamace formou opravy, ačkoli již mohl od smlouvy odstoupit.
4.4
Reklamace jsou zejména doloženy řádně vyplněnými reklamačními protokoly (servisního střediska, prodejce apod.), pokud možno v originálním vyhotovení a je z nich patrná závada (
její jasné znění), servisní zásah a doba reklamace.
4.5
Vrácení kupní ceny se řeší formou vystavení dobropisu a následným bankovním převodem nebo osobně hotovostní platbou (pokud spotřebitel požaduje hotovostní plnění, je povinen na to prodejce upozornit při podání reklamace, aby byla případná finanční hotovost v den ukončení reklamace připravena)

5.
PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
5.1
Kupující, který není spotřebitelem, je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout neprodleně po převzetí a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o závadách. Předejde tak pozdějším komplikacím s případnou reklamací vady věci, která vznikla při její přepravě. Podpisem přepravního listu kupující stvrzuje vnější nepoškozenost zásilky při dodání. Vnější nepoškozenost zásilky při dodání je předpokladem nepoškození věci při přepravě.
5.2
Kupující, který je spotřebitelem, by ve vlastním zájmu měl prohlédnout dodané zboží obdobně, jak je uvedeno v předchozím odstavci, nicméně to není jeho povinností a nemůže tak za nevykonání této prohlídky být jakkoli postižen. Předejde tím však případným problémům s reklamací vad zboží způsobených přepravou či nekompletností zásilky.
5.3
Do přepravního dokladu může spotřebitel uvést své výhrady k dodané zásilce. Spotřebitel může v okamžiku převzetí zboží v případě, kdy je dodané zboží v rozporu s kupní smlouvou, ihned uplatnit svá práva z toho plynoucí (tedy může odmítnout převzetí) nebo může na místě využít svého práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí. V takovém případě je ovšem žádoucí pro eliminaci pozdějších sporů, tento svůj projev vůle (uplatnění rozporu s kupní smlouvou či odstoupení od smlouvy) náležitě prodávajícímu dát najevo, nejlépe svým sdělením do přepravního dokladu a následnou notifikací této skutečnosti prodávajícímu a to bez zbytečného odkladu. Bude tak zamezeno tomu, aby jednání spotřebitele bylo označeno jako bezdůvodné nepřevzetí zásilky.
5.4
Shledá-li v průběhu záruční doby kupující na zboží vadu, může využít následující možnosti.
5.4.1
Záruční opravu uplatní u prodejce.
5.4.2
Záruční opravu může uplatnit v autorizovaném servisním středisku, pokud to povaha zařízení umožňuje a pokud má společnost Stratila czech s.r.o. se servisním střediskem uzavřenou servisní smlouvu, dále pokud je v ČR dostupné.
5.5
Při převzetí zboží provede kupující, který není spotřebitelem, kontrolu sériových čísel zboží a sériových čísel v záručním listě případně v dodacím listu či faktuře. Spotřebiteli toto doporučujeme, může tak předejít pozdějším komplikacím při případné reklamaci.
5.6
Zachovat kompletnost zboží - tj. neztratit dokumentaci či další doplňkové komodity, které byly obsaženy v originálním balení dodaném prodávajícím (platí zejména v případě vrácení zboží spotřebitelem ve 14ti denní lhůtě, pro ostatní případy se doporučuje).

V případě nekompletnosti vraceného zboží při odstoupení spotřebitele od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží se postupuje dle bodu 5.1 Nákupního řádu
5.7
Po záruční opravě si kupující zboží vyzvedne po dohodě a bez zbytečných odkladů.
5.8
Za opakovaný výskyt vad (vícenásobnou vadu) se dle judikatury považují tři stejné nebo čtyři jakékoli uznané vady.
5.9
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací (dopravné atd. v nutné výši). V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace. Ustanovení se vztahuje pro spotřebitele. Kupující, který není spotřebitelem si hradí náklady na přepravu vždy v plné výši.
5.10
Dle §53, odst.7 občanského zákoníku má zákazník právo na odstoupení od kupní smlouvy do doby 14ti dnů od doručení zboží. Ustanovení se nevztahuje na kupujícího, který není spotřebitelem.
(Kupující/(nikoli spotřebitel) - podnikatel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti)

5.11
Zákazník se může na stav své reklamace dotázat buď e-mailem na stratilaczech@gmail.com nebo telefonicky na reklamační lince +420 299 145 988

v případě, že reklamace nebyla přijata na provozovně, na adresu zákazníka je e-mailem (pokud je uveden v průvodním dopise) zaslán protokol o přijetí do reklamace, v případě, že není možné kontaktovat zákazníka elektronickou formou je protokol o přijetí do reklamace zaslán běžnou poštou. Stejným způsobem je zákazník vyrozuměn i o vyřízení reklamace.

5.12
V případě nevyzvednutí reklamace nebo zboží, u kterého nebylo uznáno odstoupení od kupní smlouvy a všech ostatních podobných případech, do 60 dnů od data podání, účtujeme za každý započatý den uskladnění skladné ve výši 100 Kč vč. DPH. Je-li k vyřízení reklamace dohodnuta se spotřebitelem lhůta delší než 30 dní (dle bodu 6.2), účtujeme uvedené skladné po uplynutí jednoho měsíce ode dne, kdy byl kupující o vyřízení reklamace vyrozuměn.
5.13
Nevyzvedne-li si kupující svoji reklamaci do 6 měsíců od uplynutí lhůt uvedených v bodu 5.12, je prodávající oprávněn reklamovanou věc prodat. Jedná–li se o věc větší hodnoty a zná-li prodávající adresu kupujícího, je prodávající povinen kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumět a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyzvednutí věci. Dojde-li k prodeji nevyzvednuté reklamované věci, vyplatí prodávající na výzvu kupujícího výtěžek prodeje po odečtení poplatku za uskladnění, nákladů prodeje a případných dalších nákladů, které vzniknou prodávajícímu z titulu náhrady škody, za kterou odpovídá kupující, jehož věc byla prodána.

6.
PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
6.1
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
6.2
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30-ti dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodne-li se prodávající se spotřebitelem jinak. Doba odstranění vady je určena pro spotřebitele. Pro kupujícího, který není spotřebitelem, není délka vyřízení reklamace pevně stanovena (jedná se o nezbytně dlouhou dobu).
6.3
Po uplynutí lhůty dle bodu 6.2  má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
6.4
Prodávající  je  povinen  spotřebiteli  vydat  písemné potvrzení o tom, kdy  spotřebitel právo uplatnil, co je  obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu  vyřízení  reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době  jejího  trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

7.
ZTRÁTA/NEUPLATNITELNOST ZÁRUKY
7.1
Vypršela-li u reklamovaného zboží dnem uplatnění reklamace záruční doba.
7.2
Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svoji teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy běžnému prostředí, pro které je věc určena.
7.3
Neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží.
7.4
Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v jeho dokumentaci.
7.5
Zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné normě ČSN.
7.6
Zboží bylo poškozeno živly.
7.7
Mechanickým poškozením výrobku tj. ulomením, pádem, vlhkostí, nadměrným tlakem apod.

8.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1
Všechny osobní údaje jsou uchovány v souladu s platnými zákony ČR

8.2
Respektujeme vaše soukromí. Abychom vám mohli nabídnout hodnotné služby, potřebujeme znát některá vaše osobní data. Tato data chráníme před zneužitím. Tím se zavazujeme k dodržování všech pravidel, jedním z nich je i dodržování zákona číslo 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a informací.

8.3
Osobní údaje nejsou předávány žádné třetí straně mimo smluvního přepravce, kterým jsou předány informace jen v rozsahu nutném k doručení zásilek
8.4
Údaje o nákupech a chování zákazníků budou využity pouze pro zákonné potřeby provozovatele internetového obchodu.
8.5
Všechna data jsou zabezpečena proti zneužití a jsou umístěny na serverech společnosti, které nejsou zároveň využívány žádným jiným subjektem
8.6
Na přání zákazníka provozovatel vymaže poskytnuté údaje z objednávky a uchová pouze údaje pro potřeby účetnictví, tj. dle zákona č. 563/1991 Sb.

9.
ODPOVĚDNOST ZA INFORMACE
9.1
Stratila czech s.r.o. si vyhrazuje právo na změny a úpravy bez předchozího upozornění
9.2
Stratila czech s.r.o. nenese vůči jiným subjektům odpovědnost za přímé i nepřímé následky škod, vzniklé použitím informací získaných prostřednictvím těchto stránek
9.3
Stratila czech s.r.o. nenese v žádném případě následky ušlého zisku a vzniklých nákladů provozem, ukončením nebo přerušením činnosti

10.
RECYKLAČNÍ POPLATKY / AUTORSKÉ FONDY
10.1

Ke všem výrobkům, u kterých to zákon ukládá účtujeme ke kupní ceně povinný recyklační poplatek, příp. autorský fond. Částka je součástí koncové ceny výrobku.

Poplatky jsou stanoveny přesně v souladu s poplatky, jak je stanovuje společnost REMA Systém, a.s., detailní rozpis jednotlivých poplatků naleznete ve spodní části této stránky.

10.2

V převážné většině poplatků do 30 Kč vč.DPH poplatky neúčtujeme, jsou již obsaženy v koncové ceně a pokrýváme je ze své obchodní marže

10.3

Více info o recyklační poplatcích, kolektivním způsobu přispívání na historická zařízení a další zajímavé poznatky z této oblasti získáte na stránkách našeho partnera www.remasystem.cz

Hlavním smyslem činnosti REMA Systému je ochrana životního prostředí - zabezpečení efektivní recyklace odpadů elektrických a elektronických zařízení.

11.
NADSTANDARDNÍ SLUŽBY
11.1
Při nákupu elektroniky (televize, domácí kina, Hi-Fi sestavy apod.), bílé techniky (lednice, pračky, myčky apod.) nebo jakéhokoli jiného zboží z naší nabídky nabízíme možnost sjednat montáž zdarma v případě, že cena zakoupeného zboží je vyšší než 50.000 Kč vč.DPH

12.
ZÁVĚR
12.1
Vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí dle platných zákonů, norem a předpisů.
12.2
Prodávající si vyhrazuje právo na změny těchto obchodních podmínek/reklamačního řádu bez předchozího upozornění.

Tyto obchodní podmínky/reklamační řád nabývají účinnosti dne 01.07.2011

 

 

Systém ekologického nakládání s elektroodpadem

 

Od 13. srpna 2005 platí novela zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech, která přináší změny především ve zpětném odběru elektrozařízení a příspěvku na historické elektrozařízení. Tento zákon postihuje všechny dovozce, výrobce, ale i prodejce.


Prodejci elektrospotřebičů nejsou podle názoru Ministerstva životního prostředí povinni převzít od zákazníka starý spotřebič přímo na prodejně.

Povinností maloobchodního prodejce je přesně informovat zákazníka o sběrných místech.

 

Lze mít přímo na prodejně vystavený seznam sběrných dvorů blízko místa prodejny nebo lze tuto informaci pomoci vyhledat na stránkách Ministerstva životního prostředí (www.env.cz) nebo na stránkách kolektivních systémů - ELEKTROWIN (domácí elektrospotřebiče), ASEKOL (www.asekol.cz - elektronika, IT technika), případně REMA (www.remasystem.cz), EKOLAMP (www.ekolamp.cz - osvětlovací technika), ECOBAT (www.ecobat.cz - přenosné baterie).

 

V rámci novelizace zákona musí dovozce nebo výrobce vybírat tzv. recyklační příspěvek vybíraný na historická elektrozařízení. Tato částka je určená k financování zpětného odběru, zpracování, využití a odstranění použitého elektrozařízení pocházejícího z domácnosti, které bylo uvedeno na trh do 13. 8. 2005. Je tedy určen i na zpětný odběr a další nakládání s použitým elektrozařízením uvedeným na trh dnes již neexistujícími výrobci, dovozci, prodejci apod.

 

Aktuální výše recyklačních poplatků, platná od 1.1.2011

 

Aktuální výše recyklačních poplatků.docx (33,3 kB)